MANAGEMENTUL CABINETULUI PRIVAT DE DERMATOLOGIE

CHIRURGIA DERMATOLOGICA

PROCEDURI DE CHIRURGIE DERMATOLOGICA

CONSIMTAMANT PENTRU OPERATIE

CHESTIONAR PRIVIND SERVICIILE MEDICALE

LISTA CABINETELOR SI CLINICILOR PRIVATE

ADRESE FARMACII

REPREZENTANTE MEDICALE IN ROMANIA

ADRESE DIVERSE


MANAGEMENTUL CABINETULUI PRIVAT DE DERMATOLOGIE

Dr. Mihaela Leventer, medic specialist dermatolog

Curs prezentat la cel de-al VII-lea Congres National de Dermatologie
Bucuresti, 15-18 sept 99

1. LEGISLATIA ROMANEASCA PRIVIND CABINETUL PRIVAT

  • Legea nr.145/1997 a asigurarilor sociale de sanatate
    Stabileste cadrul general si atributiile Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, ale Ministerului Sanatatii si ale Colegiului Medicilor din Romania, precum si relatiile intre furnizorii de servicii de sanatate si Casa Nationala de Asigurari de Sanatate.
  • Contractul Cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului asigurarilor sociale de sanatate
    Sectiunea privind asistenta medicala de specialitate din ambulatoriu, procedurile de procurare a dispozitivelor si aparaturii medicale.
  • Ordonanta nr.124/1998 privind organizarea si functionarea cabinetelor medicale
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr.70/1999 privind aprobarea documentatiei pentru inregistrarea cabinetelor medicale
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr.84/1998 privind criteriile profesionale pentru acordarea autorizatiei de libera practica medicala
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr.880/nov.1998 privindreglementarea inchirierii
  • spatiilor din unitatile sanitare in vederea infiintarii de cabinete medicale
  • Legea nr.74/1995 privind exercitarea profesiunii de medic,infiintarea,organizarea si functionarea Colegiului Medicilor din Romania
  • Statutul Colegiului Medicilor din Romania
  • Codul Deontologic al Medicilor
  • Legea nr.219/1998 privind regimul concesiunilor

2. ETAPELE DE AUTORIZARE

2.1. Obtinerea avizului de infiintare a cabinetului medical

Se obtine de la colegiul la care este inregistrat medicul si in raza caruia urmeaza sa se infiinteze cabinetul, in baza urmatoarelor acte:

  1. Cerere tip se gaseste la colegiu;
  2. Copie Xerox a autorizatiei de libera practica;
  3. Contract de asociere (daca este cazul);
  4. Dovada platii a 20 USD achitati in lei la cursul zilei (BNR).

Este recomandabil ca in momentul in care se cere avizul sa existe si un spatiu adecvat exercitarii specialitatii medicale deoarece de existenta lui este conditionata obtinerea si eliberarea ulterioara a certificatului de inscriere in Registrul Unic al Cabinetelor Medicale.

2.2. Obtinerea certificatului de inscriere in Registrul Unic al Cabinetelor Medicale

Acesta constituie actul de infiintare al cabinetului medical si se obtine de la Directiile de Sanatate Publica. Actele necesare sunt:

  1. Cerere tip;
  2. Avizul de infiintare a cabinetului medical (obtinut de la Colegiul Medicilor);
  3. Dovada existentei spatiului (contract de vanzare-cumparare, certificat de mostenitor, contract de inchiriere, comodat, donatie);
  4. Contract de societate civila medicala (daca este cazul);
  5. Copia autorizatiei de libera practica.
2.3. Inregistrarea ca liber profesionist la Administratia Financiara in raza caruia functioneaza cabinetul medical (se certifica prin acordarea codului fiscal)
  1. Cerere tip se gaseste la Administratia Financiara;
  2. Copia certificatului de inscriere in Registrul Unic al Cabinetelor Medicale;
  3. Obtinerea codului fiscal.

Tot acum se face o declaratie prealabila de impunere. Medicul titular de cabinet declara veniturile lunare pe care preconizeaza ca le va realiza. Nu are importanta ca la sfarsitul anului fiscal ele vor fi in realitate mai mari, pentru ca atunci se va face actualizarea lor conform realitatii. Venitul impozabil este diferenta dintre venitul realizat si cheltuielile plus investitiile efectuate pentru desfasurarea activitatii.

2.4. Obtinerea documentelor contabile
  1. Registru de incasari si plati;
  2. Chitantier;
  3. Registru de inventar;
  4. Registru de control.

Tipizatele inseriate se obtin de la unitati autorizate de Administratia Financiara.

2.5. Obtinerea stampilei

Stampila se comanda la unitati autorizate in baza actelor cabinetului. Pentru conformitate stampila se va inregistra la Circa Financiara.

2.6. Obtinerea documentelor obligatorii pentru functionarea cabinetului medical

Pe numele cabinetului, contra unor taxe, se obtin avize de la:

  • SANEPID;
  • Brigada de Pompieri;
  • Agentia pentru Protectia Mediului;
  • Protectia Muncii.

Inspectori ai institutiilor respective vor efectua verificari pe teren.

Pe numele cabinetului se deschid contracte cu furnizorii de servicii, unde este cazul:

  • RENEL (curent electric);
  • RASUB (gunoi);
  • RADET (apa calda);
  • RGAB (apa rece);
  • ROMGAZ (gaze naturale);
  • incinerare resturi sanitare.

3. TIPURI DE FINANTARE SI CONDITII DE RAMBURSARE (credit bancar, leasing)

3.1. Intocmirea planului de afacere pentru obtinerea unui imprumut bancar

Creditul bancar constituie capital care se ramburseaza din beneficii.

Dobanzile la credit se trec la cheltuieli.

Planul de afacere (business plan) trebuie sa contina:

I. CATEGORIA INVESTITIEI

  1. tipul activitatii:


    • intensa
    • medie
    • redusa
  2. tipul spatiului disponibil: suprafata 300 m2 pana la 50 m2
  3. chiria lunara sau amortizarea proprietatii

II. INVESTITIA INITIALA

  1. cheltuieli de pornire:


    • costurile infiintarii firmei
    • reparatii imobil, amenajare spatiu
    • cost cumparare spatiu, avans chirie
    • paza
  2. decoratiuni interioare:


    • gresie sau linoleum
    • faianta sau vopsea lavabila
    • obiecte sanitare (chiuveta, WC)
  3. mobilier non-medical


    • receptie
    • sala de asteptare
    • cabinete medicale
    • sali de operatii
    • saloane postoperator
    • oficiu / bucatarie
    • farmacie / laborator
    • administratie
  4. echipament + mobilier medical:


    • sterilizator
    • masa de operatie / consultatii
    • lampa chirurgicala
    • instrumentar chirurgical
    • aparatura speciala (laser, ATI, cauter)
    • frigider, masina de spalat
    • echipament bucatarie
  5. birotica:


    • computer + imprimanta + software
    • telefon / fax
    • internet
    • camera foto / video, recorder, monitor
  6. consumabile:


    • material moale
    • fire sutura
    • medicamente de urgenta
    • teste alergologice
    • consumabile birotica, foto, video
  7. publicitate:


    • panouri indicatoare, firma
    • campanie publicitara / media event
    • publicitate tiparita

La totalul investitiei initiale cu consumabile pentru 3-6 luni se adauga cheltuielile lunare anticipate pentru furnizare de facilitati si servicii: salarii + impozite, caldura, electricitate, apa, gaze, telefon, internet, cablu, TV, abonamente presa, paza.

III. PLAN DE INCASARI

  1. Cat estimati ca puteti incasa in primele 3 luni folosind stocurile initiale din:


    • operatii
    • electroterapie
    • consultatii
    • altele (cosmetica, peeling)
  2. Cum estimati ca vor evolua incasarile si cheltuielile lunare in primii 5 ani


  3. La inceput cheltuielile sunt mai mari decat incasarile

    Dupa circa 2 ani clientela sporita creste incasarile; cheltuielile
    fiind relativ constante, creste eficienta / rentabilitatea.

  4. Cat estimati ca va fi profitul anual: INCASARI/AN minus CHELTUIELI/AN

Daca suma profitului pe primii 5 ani este mai mare sau egala cu investitia initiala, afacerea e buna si se amortizeaza in primii 5 ani. Daca nu, se va amortiza in mai multi ani sau va da faliment.

3.2. Contractul de leasing

3.2.1. PARTILE:

LOCATOR = proprietarul bunului (firma de leasing)

LOCATAR = utilizatorul bunului (cabinetul medical)

3.2.2. OBIECTUL CONTRACTULUI:

Locatorul pune la dispozitie (inchiriaza) locatarului un obiect tehnic, mobilier, echipament, automobil, etc.

3.2.3. TERMENE SI CONDITII DE PREDARE INTRE FURNIZOR SI CLIENT:

Locatarul achita un avans si apoi un numar de rate lunare. Marimea acestora depinde de durata contractului. Un contract mai lung inseamna rate mai mici, dar mai multe, astfel ca suma totala e mai mare (deoarece locatorul risca o perioada mai lunga si isi ia preventiv o dobanda mai mare).

3.2.4. OBLIGATIILE PARTILOR CONTRACTANTE:

Diferenta intre cumpararea in rate / credit bancar si leasing consta in modul de transfer al proprietatii. In credit cumparatorul devine proprietar al bunului din momentul achitarii avansului, platind ratele contra unor garantii. In leasing bunul ramane in proprietatea furnizorului pana dupa achitarea ultimei rate, iar in caz de intarziere a unei singure rate bunul se confisca iar banii nu se returneaza in totalitate. Avantajul major al leasingului este ca ratele lunare se inregistreaza la cheltuieli, iar bunul apare ca mijloc fix abia dupa achitarea sa completa la sfarsitul derularii contractului.

3.2.5. RASPUNDERI CONTRACTUALE

3.2.6. GARANTII SI ASISTENTA TEHNICA

3.2.7. EFECTELE CONTRACTULUI

3.2.8. REZILIEREA CONTRACTULUI

3.2.9. CAZURI DE FORTA MAJORA

3.2.10. LITIGII

3.2.11. DISPOZITII FINALE

4. LOCATIE, DOTARE MINIMA/OPTIMA, ORGANIZARE INTERNA

4.1. Locatia (amplasamentul)

4.1.1. Categoria cartierului:

  • luxos (target: clienti putini dar bogati)
  • modest (target: clienti saraci dar multi)

4.1.2. Acces auto accesibil si suficiente locuri de parcare.

4.1.3. Amplasament preferabil in imobil:

parter sau demisol, nu la etaj, care presupune folosirea liftului. Intrare cat mai directa, separata daca se poate de intrarea locatarilor imobilului (discretie pentru client).

4.2. Functionalitatea spatiilor

4.2.1. Receptie (prima impresie):

bun gust, aspect luxos.

4.2.2. Locul de asteptare:

suficient de spatios, cu reviste scumpe, vitrina de produse cosmetice, plante, flori, opere de arta, muzica in surdina, TV.

4.2.3. Birou separat pentru administratie pentru discutii legate de bani.

4.2.4. Cabinete separate de consultatii, cosmetica si chirurgie.

4.3. Dotarea minima conform Ordinului M.S. nr. 84/1998

4.3.1 Aparatura medicala:

  • aparat de tensiune arteriala + stetoscop
  • sterilizator
  • criocauter cu butelie CO2 si reductor
  • masa de operatie
  • lampa de ultraviolete
  • reflector
  • electrocauter
  • microscop de laborator

4.3.2. Instrumentar medical:

  • seringi, ace
  • cutii instrumente
  • casolete
  • apasatoare limba
  • deschizator de gura
  • termometre
  • ciocan reflexe
  • bisturie chirurgicale cu lama ingusta
  • cu lama lata
  • cu lama interschimbabila
  • foarfeci drepte, curbe, boante
  • pense Pean
  • pense Kocher
  • pense anatomice cu gheara si fara gheara
  • sonda crenelata
  • stilet butonat
  • specul vaginal
  • specul anal
  • valva ginecologica
  • portac
  • ace
  • chiurete
  • extractor de comedoane
  • preducele (punch biopsy)
  • trusa pentru recoltare secretii

4.3.3. Mobilier:

  • canapea consultatii
  • dulap instrumente si medicamente
  • masute instrumente si medicamente

4.3.4. Materiale:

  • tavite renale
  • manusi examinare
  • tifon
  • vata
  • fesi din tifon sau pansamente sterile
  • ace atraumatice
  • ata chirurgicala
  • jetolona
  • flacoane de sticla
  • eprubete
  • lame sticla
  • lamele
  • leucoplast
4.4. Organizare interna

4.4.1. Personal:

  • medici
  • secretara
  • asistenta
  • femeie de servici
  • contabil (pentru SRL)

4.4.2. Formulare:

  • fisa de consultatie
  • formular de consimtamant (disclaimer)
  • caietul pacientului

4.4.3. Programul cabinetului:

De obicei 8:00 - 20:00

4.5. Instruirea secretarei

4.5.1. CALITATI PERSONALE:

Politicoasa, calma, manierata, voce blanda.

Nu intra niciodata in disputa cu pacientii.

4.5.2. LA TELEFON:

Telefonul lasat sa sune in gol cea mai buna metoda de a pierde pacientii.

Pacientul nu trebuie lasat sa astepte pe fir si sa auda comentarii din incapere.

Politetea face parte din job secretara sa para fericita ca poate raspunde.

4.5.3. PROGRAMARI:

Secretara trebuie sa anunte orice modificare de programare.

Daca pacientul nu s-a programat la primul apel telefonic, secretara trebuie sa propuna sa-i trimita o brosura cu datele cabinetului (promovare si cercetare a pietei: "De unde ati aflat numarul nostru de telefon?aa)

Secretara trebuie sa aiba un nume: "Sunt Corina, va rog sa ma sunati pentru orice problema care apareaa.

Discutia trebuie incheiata cu "Multumim pentru telefon!aa, indiferent daca aceasta s-a soldat cu o programare sau nu.

4.5.4. ASA DA, ASA NU...

Secretomania exagerata sperie pacientii. Secretara trebuie sa stie sa dea informatii si sa se scuze atunci cand nu stie: "Am sa ma interesez pentru dumneavoastra si am sa va sun mai tarziuaa.

NU:

"Eu doar fac programari, nu stiu medicina. Vreti sa veniti sau nu"

"Sunati mai tarziu cand vine cineva care va poate raspunda"

"Preturile sunt confidentiale. Cat va asteptati sa platiti? Daca nu va convine mergeti la spital"

DA:

"Prima vizita la noi costa atat, si veti primi toate informatiile asupra costului procedurii medicale care depinde de diagnostic, de tipul si marimea leziunii, de cantitatea de consumabile necesara, etc"

La intrebarea "Cine lucreaza la dumneavoastra?" se raspunde:

NU: "Doctorii nostri sunt cei mai buni!"

DA: "Doctorii nostri sunt foarte buni!"

4.6. Campanii si materiale publicitare

4.6.1. GRAFICA DE IDENTIFICARE: sigla (logo) + slogan publicitar = emblema

Trebuie sa fie originale, simple, lizibile, usor de memorat si sa nu se modifice.

Nu trebuie sa sune caraghios sau vulgar in limbile de circulatie internationala.

Se folosesc la antete, panouri, brosuri, carti de vizita, invitatii, stampila.

4.6.2. INVITATII-ANUNT:

"Suntem fericiti sa va anuntam deschiderea noii noastre sectii de chirurgie estetica". "Va anuntam ca avem un nou membru in echipa noastra medicala: dr. ......., (titluri), care va consulta / opera in specialitatea ........ "

4.6.3. CARTI DE VIZITA:

  • nu telefonul de acasa
  • telefon mobil accesibil pentru cabinet
  • harta, amplasament, adresa

4.6.4. CARTI POSTALE DE MULTUMIRE:

Toate cu emblema unica a cabinetului (aceeasi culoare, acelasi design)

4.6.5. BROSURI

4.7. Strategii de marketing si publicitate

4.7.1. RECLAMA DIFUZA (coverage advertising):

Pagini Aurii, TV, radio, presa scrisa, seminare.

4.7.2. RECLAMA TINTITA (targeted advertising)

Brosuri, newsletter, e-mail, scrisori (direct mail)

4.7.3. PRINCIPII GENERALE:

Mai mult nu inseamna mai bine.

Focus pe ce este mai important.

Accent pe ceea ce trebuie promovat:

  • ce tratam
  • cu ce tratam
  • manoperele cosmetice
  • date despre cabinet: adresa, telefon, orar, durata unei consultatii
  • medicii care lucreaza
  • modul de plata

Se promoveaza noutatile:

  • un nou serviciu oferit pacientilor
  • un nou membru in echipa
  • o noua performanta sau aparatura

5. RELATII INTERUMANE

5.1. Relatia cu pacientii

Fiecare pacient este unic si special.

E nevoie de aratat o alta fata a medicinei: rabdare, intelegere, politete, blandete, compasiune, dorinta de a asculta necazurile.

Pacientii trebuie educati si instruiti despre serviciile medicale. Fara minciuni de complezenta. Stilul direct este mai eficient si mai ieftin decat o reclama.

Folositi atlasul pentru confirmarea diagnosticului.

Stabiliti data controlului si asigurati-va ca nu schimba tratamentul fara sa va anunte.

Retineti numele pacientului si eventualele povesti despre familie.

Evitati manoperele dureroase. Folositi anestezia de cate ori este cazul.

Orice manopera trebuie explicata in prealabil, cu sau fara semnatura de acord.

Nu grabiti pacientul dati-i timp sa ia deciziile singur.

Explicati variantele de tratament cu avantaje si dezavantaje.

Caietul pacientului.

In sistemul privat relatia medic pacient se inverseaza: MEDICUL ASTEAPTA.

Se schimba comportamentul medicului: FARA AROGANTA SAU IRONII.

Fiecare pacient multumit aduce alti 3, fiecare nemultumit alunga alti 11, deci medicul este cel mai bun misionar al propriului interes.

Exemple plata SUA: $300 / ora serviciu medical; $20 / ora cosmetica.

5.2. Relatia cu medicii angajati

5.2.1 DREPTURI SI OBLIGATII:

Este reglementata prin job description (descrierea postului, cu atributii, drepturi si obligatii specifice, sub semnatura de luare la cunostinta).

Punctualitatea este obligatorie.

Remunerarea medicilor angajati se poate face:

  • in procente -> motivatie buna
  • salariu fix + prime (bonus)

5.2.2. CONSILIERUL MEDICAL:

Medicul chirurg taie, dar nu vorbeste. Este necesar un medic coordonator cu atributii de public relations care face legatura intre medic si pacient. Trebuie sa stie sa explice si sa mentina increderea in serviciile acordate. Acest consilier medical ne ajuta sa:

  • orientam pacientul spre cele mai potrivite servicii cosmetice;
  • crestem numarul pacientilor constienti de toate optiunile si decisi pentru una din ele (lifting facial, proteza, etc.);
  • explicam ratiunile costului procedurii medicale;
  • economisim timpul pe care medicul specialist l-ar pierde explicand pacientului lucruri din afara domeniului medical.

CONSILIERUL MEDICAL, POST CHEIE IN CABINET:

  • Stabileste primul contact cu pacientul si tine in continuare legatura personal, telefonic sau in scris.
  • Stabileste programarea consultatiilor, a operatiilor si controalelor medicale.
  • Are in atributii banca de date confidentiale care contine diagnosticele, codul pacientului, fotografii, datele ultimei si urmatoarei intalniri, programarile, personalizarea corespondentei.
  • Coordoneaza relatiile publice: brosuri, formulare, contacte cu presa, newsletter.
  • Se asigura ca vizita la doctor a fost placuta si productiva.
  • Stie totul despre procedurile cosmetice, costuri, asteptari, realitate.
  • Face demonstratii video sau pe computer.
  • Explica pacientilor beneficiile unor proceduri si "vinde" serviciile medicului.
  • Are calitati de estetician.
  • Detaliaza pacientului pretul procedurii: consult, ATI, control, manopera, consumabile. Are informatii complete despre orice procedura.
  • Desfasoara activitati care sporesc numarul pacientilor: intalniri, seminare tip "Sa vorbim despre .......aa (intinerire, peeling, reducere ponderala, etc.), noutati in terapia dermatologica (permanent make-up, lipo-piloroplastie, venectazii).
  • Ofera abonamente pentru servicii si reduceri de pret la pachete de servicii.
    La o operatie ofera si un tratament cosmetic, de exemplu:

    • 10% discount la procedura cosmetica
    • 1 peeling gratuit
    • 1 consultatie estetica gratuita
    • 10-15% discount la alta manopera chirurgicala
  • Elimina timpii morti ajutand pacientul sa completeze formularele.

EXEMPLU DE FORMULAR PENTRU AUDITUL CABINETULUI:

Cine v-a indrumat catre noi?

  • Prietenii mi-au povestit despre cabinetul dumneavoastra.
  • Doctorul meu mi-a recomandat cabinetul dumneavoastra.
  • Sunteti aproape de casa / serviciul meu.
  • Am vazut diplomele / titlurile doctorului.
  • V-am gasit in Pagini Aurii.
  • Spitalul .................. m-a indrumat spre dumneavoastra.
  • Am citit in revista / ziarul ...................... despre dumneavoastra.
  • Alte surse.
  • Motivul vizitei de astazi. Va multumim pentru colaborare
5.3. Relatia cu concurenta
  • Front comun in fata autoritatilor.
  • Colaborare si relatii de politete.
  • In reclame se subliniaza avantajele cabinetului propriu fara a denigra concurenta.
5.4. Relatia cu autoritatile

"Spaga" data autoritatilor este contraproductiva. Orice aprobare "cumparata" astfel il va face pe medic santajabil in permanenta.

5.5. Calitatile conducatorului clinicii
  • Niciodata grabit.
  • Dedicat cabinetului, nu superficial.
  • Cu zambetul pe buze.
  • Energic si pasionat.
  • Motivat in inovatie, isi asuma riscurile.
  • Gaseste intotdeauna solutiile legale, morale si etice.
5.6. Caracteristicile unui cabinet de succes
  • Exista cabinete care efectueaza o singura procedura dar perfect.
  • Imaginea favorabila se construieste in timp, nu peste noapte.
  • Personalitatea medicului si stilul de comunicare stabilesc gradul de competivitate al cabinetului pe o piata relativ ingusta a serviciilor prestate.
  • Cabinetul de succes intrebuinteaza strategii complexe de marketing care evolueaza in permanenta (diversificarea serviciilor).
  • Cabinetul nu investeste numai bani, ci si suflet. Numai astfel "nisa" gasita pe piata se apara de invazia concurentei.
  • Lucrul se face in echipa.
  • Oamenii trebuie sa aiba o motivatie materiala.
5.7. De ce renunta pacientii la serviciile unui cabinet? (statistica S.U.A)
  • 68% indiferenta personalului, conflicte
  • 14% nemultumiti de calitatea serviciilor
  • 9% vor sa incerce altceva
  • 5% din cauza medicului coordonator.

6. AUDITUL CABINETULUI DE DERMATO-COSMETICA

CEI PATRU "P" AI SUCCESULUI: PRETUL, PROMOVAREA, PRODUSUL SI POZITIA.
6.1. Pretul
  • Rezonabil, acceptat de piata.
  • Pretul pe pachete de servicii.
  • Serviciile cele mai profitabile.
  • Costul real al serviciilor.
  • Nu pornim de la pretul pietei, ci de la pretul care acopera cheltuielile plus un profit acceptabil.
  • Se compara cu pretul aceluiasi tip de prestatie efectuata de concurenta.
  • Pretul nu e un secret.
  • Preturile nu trebuie sa fie diferite pentru un pacient sau altul.
  • Pretul nu trebuie umflat ca la frizerie sau carciuma.
  • Timpul costa pacientul trebuie sa invete ca "doar o privire" inseamna consultatie si are un pret.
  • Chiar daca e nevoie de bani in cabinet, nu trebuie promise realizari imposibile.
  • Se pot face reduceri sau plata unui avans de 20-30% si restul in zece zile.
  • In cazul aparitiei unor complicatii banii nu se returneaza, ci se insoteste pacientul pana la vindecarea completa.
6.2. Promovarea
  • Media event la inaugurarea cabinetului sau conferinta de presa
  • Prospecte in care se explica procedurile
  • Editarea de newsletter (foaie informativa lunara sau trimestriala)
  • Prezenta in volume publicitare tip Pagini Aurii.
  • Reclame in presa scrisa (ziare, reviste)
  • Telefonul pacientilor dupa tratament sa vedem cum se simt
  • pentru confirmarea programarii
  • Cunoasterea numelui pacientului cand intra la consultatie
  • Recunoasterea vocii la telefon
  • Tratatie de bun venit apa, cafea, suc
  • Educatia medicala a pacientului pe un ton cald, prietenos, linistitor, direct
  • Medicii trebuie sa stie sa prezinte si sa promoveze imaginea cabinetului la seminare si congrese
  • Organizarea de seminare pe target de audienta, de exemplu:
  • barbatii: caderea parului
  • femeile: peeling, implanturi
  • Realizarea de albume de fotografii, casete video
  • Scrisori personalizate de multumire adresate pacientului.

    EXEMPLU:

    Draga Doamna .................. ,
    In ultimele trei luni mai multe paciente s-au adresat cabinetului nostru ca urmare a recomandarii Dvs. Dr. .............. apreciaza increderea Dvs. in noi si faptul ca ne-ati recomandat familiei si prietenelor Dvs.
    Ne dorim sa fim si in continuare la inaltimea asteptarilor.
    Cu multumiri

  • I se explica pacientului totul despre boala sa si manoperele necesare, chiar daca pacientul nu intreaba.
6.3. Produsul

Produsul cabinetului = serviciile oferite

Cum se face auditul cabinetului de dermato-cosmetica:

DA

NU

Tot personalul a citit cum sa se poarte cu pacientii:

?

?

Personalul cunoaste si poate explica peelingul

?

?

pierderea parului

?

?

Am urmat recent cursuri de specializare despre ultimele noutati in dermato-cosmetica si chirurgie si am gasit calea de a explica asta si pacientelor.

?

?

Avem un consultant pentru servicii cosmetice

?

?

Oferim pacientilor conditii de asteptare confortabile

?

?

confidentialitate

?

?

ore de consult convenabile

?

?

supraveghere postoperatorie 6 luni

?

?

Raspunsul la telefon e placut si neconventional

?

?

Avem materiale informative la dispozitie

?

?

6.4. Pozitia (amplasamentul)

Categoria cartierului:

  • luxos (target: clienti putini dar bogati)
  • modest (target: clienti saraci dar multi)

Acces auto accesibil si suficiente locuri de parcare.

Amplasament preferabil in imobil: parter sau demisol.

7. CONCLUZII

  • Pacientii va apreciaza prestatia prin comparare cu alti medici
  • Fiecare pacient este unic si special
  • Pretentiile pacientilor sunt in crestere; ei doresc servicii medicale mai bune, mai rapide, mai accesibile ca pozitie, mai convenabile ca pret
  • Pacientul trebuie sa aiba mai multe optiuni de rezolvare medicala si mai putin sentimentul de urgenta ultimativa (desigur nu e cazul cancerului)
  • Serviciile trebuie sa fie competitive. Acest lucru cere energie, dedicatie, pasiune, spirit de organizare. Cati astfel de oameni cunoasteti?
  • Faptul ca nimeni nu se plange nu inseamna ca totul e bine.

CHIRURGIA DERMATOLOGICA

1. DEFINITIE

Chirurgia dermatologica este o parte integranta a dermatologiei, in special a terapiei dermatologice. Ea acopera intreaga gama de manopere chirurgicale legate de piele, de la biopsii la oncologie dermatologica si dermatologie cosmetica si estetica. Chirurgia dermatologica implica interventii chirurgicale la nivelul pielii si anexelor acesteia, a tesutului subcutanat pana la fascia musculara, a mucoaselor adiacente pielii si a organelor genitale masculine in tarile unde andrologia este parte componenta a dermatologiei.

  • Interventiile de chirurgie dermatologica au ca obiectiv:
  • Obtinerea unui diagnostic histopatologic;
  • Tratarea tumorilor benigne si maligne;
  • Evitarea sechelelor ireparabile ale bolilor cronice netratabile prin terapie conservativa / non-chirurgicala;
  • Tratarea sau imbunatatirea aspectului leziunilor cutanate benigne care se preteaza la rezolvare chirurgicala;
  • imbunatatirea aspectului estetic al persoanelor.

Biopsiile sunt recoltate de pe toate zonele pielii, inclusiv de pe anexe, mucoase, tesut subcutanat, noduli limfatici inclusiv nodulul limfatic santinela, vene si artere, muschi (dermatomiozita), testicule (diagnosticarea infertilitatii).

Cele mai importante afectiuni pretabile la tratament includ:

  • toate tipurile de tumori ale pielii, inclusiv biopsia ganglionului limfatic santinela;
  • leziuni ale folicului pilos, unghiilor, glandelor sudoripare si mucoaselor adiacente pielii care se preteaza la tratament chirurgical;
  • ulcere de gamba;
  • probleme ale pielii ca cicatrici si leziuni inflamatorii care nu raspund la tratamentul clasic cum apar in acneea complicata (pyodermia fistulans sinificans);
  • vene varicoase;
  • hemoroizi (ligaturare, coagulare infrarosu si laser, scleroterapie);
  • leziuni genitale specifice.

Tehnicile chirurgicale dermatologice cuprind:

  • chirurgie cu bisturiu: biopsie de incizie si excizie, indepartarea tumorilor sau a altor leziuni ce nu raspund la tratamentul clasic, toate tehnicile de inchidere a ranilor si corectare a defectelor cu diferite tehnici de sutura, diferite tipuri de grafturi;
  • chirurgie micrografica Mohs;
  • chiuretaje, tehnici punch;
  • electrochirurgie si radiochirurgie (electrochirurgie de inalta frecventa);
  • criochirurgie;
  • peeling chimic;
  • chirurgie laser: excizii, tratamentul leziunilor vasculare si pigmentare, chirurgie cosmetica;
  • chirurgia parului: punch, micrografturi, reducerea alopeciei, flapsuri;
  • Chirurgia unghiei;
  • Blefaroplastii, lifting facial conservativ;
  • Chirurgia venelor: crosectomie, stripping, ligaturarea endoscopica a perforatiilor;
  • Tratamentul hemoroizilor: scleroterapie, coagulare infrarosu, ligaturare;
  • Lipoaspiratie si liposculptura;
  • Circumcizie;
  • Tratamentul hiperhidrozei: excizie, aspirare in anestezie tumescenta, injectarea toxinei botulinice tip A.

Aproape toate aceste modalitati dermatologice pot fi realizate sub anestezie locala sau tumescenta. Desi unele proceduri pot necesita anestezie generala (exemplu: la copii, la unele operatii la care anestezia locala poate fi nepotrivita) si in anumite zone, chirurgul dermatolog este obisnuit cu toate tehnicile de anestezie locala, regionala si tumescenta, inclusiv potentialele urgente.

2. IMPACTUL CHIRURGIEI DERMATOLOGICE

Tumorile maligne ale pielii au crescut dramatic in ultimile decenii iar incidenta lor este mai mare decat a celor care afecteaza toate celelalte organe la un loc. Desi prognoza lor este adesea relativ favorabila, tratamentul de specialitate este necesar pentru a reduce mortalitatea si morbiditatea. Datorita constientizarii problemelor cosmetice, un numar din ce in ce mai mare de persoane isi doresc interventii estetice de chirurgie dermatologica. Interventiile dermatologice au fost descrise de la inceputurile medicinei moderne si multe proceduri chirurgicale au fost descrise si perfectionate de dermatologi. Numarul total de leziuni cosmetice nu permit ca toti pacientii sa fie tratati de alti medici, ca generalisti si chirurgi plasticieni. Cu alte cuvinte nu este in interesul pacientilor sa fie tratati de catre medici care nu sunt specializati in patologia pielii si in diagnosticarea leziunilor pielii.

3. INDICATII PENTRU INTERVENTII LA NIVELUL PIELII

Exista multe proceduri la indemana medicului specialist dermatolog. Pe langa tumori, un numar mare de probleme dermatologice pot fi tratate chirurgical asigurand rezultate de obicei superioare celor obtinute prin tratament conservativ.

Indicatiile si contraindicatiile chirurgiei dermatologice trebuie evaluate cu grija.

4. INFRASTRUCTURA IN CHIRURGIA DERMATOLOGICA

  • Sala de operatii, asistente specializate, personal antrenat si echipament pentru urgente;
  • Facilitati pentru tehnici speciale:

    1. Criochirurgie, chimiochirurgia leziunilor mici: nu sunt necesare facilitati speciale.
    2. Mica chirurgie: masa operatie sau scaun de tratament, instrumentar chirurgical, manusi sterile, dezinfectanti, agenti anestezici, materiale de sutura si pansamente; asistentele trebuie sa fie disponibile in functie de necesitati.
    3. Chirurgie dermatologica uzuala (excizia tumorilor, indepartarea nevilor pe criterii estetice, flapsuri mici): posibilitati de spalare, masa de operatie, lampa de operatie, prosoape sterile, masuta instrumentar, instrumentar chirurgical atraumatic, electrocauter pentru hemostaza (optional); sora / asistenta.
    4. Interventii chirurgicale mari (indepartarea tumorilor mari, flapsuri si grafturi, chirurgia venelor varicoase, majoritatea interventiilor cosmetice): sala de operatie sterila, sora / asistenta in material steril. Fotografii preoperatorii si postoperatorii pentru chirurgie cosmetica.
    5. Sunt necesare diferite tipuri de lasere pentru tratarea leziunilor vasculare si pigmentate, skin resurfacing, cicatrici de acnee, etc. Lipoaspiratia necesita instrumente speciale si pompa de vid. Asistentele si personalul medical necesar in functie de amploarea interventiei.
  • Laborator de dermatopatologie (echipat complet pentru citologie, imunofluorescenta etc.);
  • Fotograf medical;
  • Facilitati pentru ingrijirea pre - si postoperatorie a pacientului:

    1. Stabilirea diagnosticului (istoric, examinare fizica, biopsie necesara pentru interventiile ample);
    2. Diagnostic cu ultrasunete pentru determinarea densitatii tumorilor, si necesar chirurgiei venoase;
    3. Radiografie;
    4. Laborator de rutina (teste de sange, ECG, etc.);
    5. Laborator de microbiologie;
    6. Acces la disciplinele medicale de alta specialitate;
    7. Formular de consimtamant.

5. PREGATIREA SALII DE OPERATIE

Spital:

cerintele pentru pregatirea salii de operatie sunt determinate de legislatia nationala a fiecarei tari si in functie de amploarea interventiei (camera pentru spalarea personalului, sala de operatie propriu-zisa, postoperator etc.);

Clinica dermatologica (practica dermatologica chirurgicala):

cerinte uzuale mai putin riguroase, in functie de amploarea interventiei;

Birou privat de dermatologie:

biopsia pentru diagnostic si excizia tumorilor necesita o incapere separata, lumini speciale, masa de operatie, instrumentar chirurgical, dotari si personal calificat pentru reanimare, o asistenta / sora si un pat pentru supraveghere postoperatorie. Pentru complicatiile postoperatorii sau urgente, pacientii trebuie sa posede numarul de telefon al chirurgului iar dermatologul trebuie sa fie disponibil pentru urgente;

Dermatologii care efectueaza proceduri cosmetice chirurgicale:

au nevoie de echipament si personal adecvat. Multe tari cer masuri particulare de siguranta pentru interventiile laser.

6. CERINTE PENTRU DERMATOLOGIA CHIRURGICALA

  • Mai multe tari cer cel putin un an de chirurgie generala inainte de specializarea in chirurgie dermatologica. Rezidentii germani au un catalog de interventii dermatologice inainte de a se inscrie la examenul de practica. Oricum, cele mai multe tari nu au cerinte particulare in legatura cu dermatologia chirurgicala. Totusi ramane la alegerea dermatologului sa se perfectioneze in acest domeniu;
  • Este recomandat sa aiba cel putin o pregatire de baza in chirurgie generala, plastica sau vasculara;
  • Specializare in chirurgie dermatologica;
  • Specializare in criochirurgie, electrochirurgie si radiochirurgie, chirurgie laser, chirurgie cosmetica.

Mai multe tari au societati independente, altele au grupuri de lucru si implicit societatile lor nationale dermatologice. Ei sfatuiesc si organizeaza intalniri si cursuri de chirurgie dermatologica la intervale regulate. Separat de majoritatea jurnalelor dermatologice ce publica numere de chirurgie, exista de asemenea jurnale exclusiv dedicate chirurgiei dermatologice.

Adaptare dupa: WHITE BOOK - DERMATOLOGY IN EUROPE,
EUROPEAN DERMATOLOGY FORUM:
Eckart Haneke, Oslo - Norvegia
Francisco Camacho Martinez, Sevilla - Spania
Serge Letessier, Paris - Franta
Leonardo Marini, Trieste - Italia
Martino Neumann, Olanda
Antonio Picoto, Estoril - Portugalia
Diane Roseeuw, Bruxellles - Belgia
Neil P. Walker, Ascott under Wychwood - Anglia.

PROCEDURI DE CHIRURGIE DERMATOLOGICA

PROCEDURI ESTETICE ALE FETEI:

  • Blefaroplastia
  • DYSPORT - injectii pentru tratarea ridurilor
  • Epilarea permanenta
  • Implanturile malare (marirea volumului pometilor)
  • Indepartarea tatuajelor
  • Liftingul endoscopic al fruntii
  • Liftingul fetei
  • Lipoaspiratia submentoniera
  • Laser resurfacing
  • Marirea buzelor
  • Microdermabraziunea
  • Otoplastia
  • Permanent make-up (tatuaje pentru conturul buzelor si sprincenelor)
  • Peelingul chimic
  • Rinoplastia
  • Ritidectomia (mid-face facelift)
  • Transferul autolog de grasime (lipofill)
  • Transplantul de par
  • Tratamentele de umplere cu substante cu rezorbtie lenta
  • Tratamentul venectaziilor prin sclerozare, laser IPL

PROCEDURI ESTETICE ALE CORPULUI:

  • Abdominoplastie
  • Conturarea planului muscular abdominal
  • Corectia cicatricilor
  • Epilare permanenta
  • Liftingul sanilor
  • Lipoaspiratie
  • Marirea sanilor (implant mamar)
  • Marirea si/sau alungirea penisului
  • Reconstructia sanilor
  • Reducere mamara
  • Reintinerirea aspectului miinilor
  • Transfer autolog de grasime
  • Tratamentul ginecomastiei (lipoaspiratie)

Nume pacient: .................................... Nr. fisa .............
Data operatiei: ...../...../...........
 

CONSIMTAMANT PENTRU OPERATIE

  • Am primit manualul meu de pacient, in care sunt subliniate toate instructiunile cu privire la operatie, la medicamente, la riscuri si la perioada de recuperare postoperatorie.

  • Recunosc faptul ca posibilele riscuri si complicatii ale operatiei care urmeaza sa mi se faca mi-au fost explicate si am discutat detaliat despre ele cu Dr.Leventer si cu personalul medical. Mi s-a oferit ocazia de a pune intrebari si mi s-a raspuns la nelamuririle pe care le-am avut in legatura cu operatia. Semnatura mea confirma ca sunt multumit si satisfacut de raspunsurile primite si consimt la efectuarea operatiei.
Semnatura: ___________________Data:_____________
Semnatura preoperatorie a asistentei:_______________
Dr. ......................................
Telefon: ..............................

CHESTIONAR PRIVIND SERVICIILE MEDICALE

Parerea pacientului (da, nu, nu stiu, de loc)
  • Doctorul m-a facut sa ma simt confortabil si deschis in conversatie
  • Doctorul a fost clar in explicatii astfel ca am inteles riscurile si complicatiile bolii
  • Doctorul a fost deschis in explicatii si a raspuns tuturor intrebarilor mele
  • Am fost multumit de servicii si de coordonatorul meu
  • Pretul a fost principalul motiv pentru care am ales acest cabinet
  • Aspectul cabinetului este placut si elegant
  • L-as recomanda pe doctor prietenilor mei si familiei
  • Daca ar trebui sa ma hotarasc din nou as opta pentru acelasi doctor
  • Sunt multumit de modul in care doctorul si personalul m-au pregatit pentru operatie
  • Am fost multumit de explicatiile pre-operatorii privind riscurile si complicatiile posibile
  • Sunt multumit de ingrijirile post-operatorii si de controalele care au urmat
  • Ce ar trebui sa facem pentru ca dumneavoastra sa va simtiti mai bine la noi?

Daca doriti puteti lasa numele si numarul de telefon.

Va multumesc pentru ajutor si intelegere.

Dr. .............................

LISTA CABINETELOR SI CLINICILOR PRIVATE

"BODY PROFILE''

Dr. Bogdan Andreescu, Dr. Adrian Rebosapca

Bucuresti - Str. Dionisie Fotino nr. 27-31, sector 1
Telefon/Fax: (01) 231 05 83; 093 232 889; 093 - BEAUTY

CENTRUL MEDICAL "PROESTETICA''

Dr. Dana Jianu

Bucuresti - Str. Piata Amzei nr. 15, sector 1
Telefon: (01) 659 59 77; 092 525 965

CENTRUL DE CHIRURGIE ESTETICA

Prof. Dr. Octavian Badea

Bucuresti - Splaiul Independentei nr. 203
Telefon: (01) 410 91 13; 094 377 034

CLINICA DE CHIRURGIE PLASTICA DR. ION LASCAR

Bucuresti - Intr. Poiana nr. 25, sector 1
Telefon (01) 233 14 44; 092 236 164; fax: (01) 233 14 45

CLINICA "HYPOCRAT''

Dr. Doina Dumitrescu Ionescu

Bucuresti - Str. Octavian Goga nr. 23, bl. M106, sc. 2, ap. 36, sector 3
Telefon/fax: (01) 322 23 02; 094 677 745

CLINICA DE CHIRURGIE ESTETICA

Dr. Daniela Bunila

Telefon: 094 652 303

C.M.I. DR. VIVIANA IORDACHE

Bucuresti, Str. Aviator Radu Beller nr. 9, sector 1
Telefon: (01) 230 68 32; 094 161 808; 093 557 029

DERMASTYLE

Dr. Mihaela Leventer

Bucuresti - Str. Sf. Elefterie nr. 29, sector 5
Telefon/Fax: (01) 410 91 60; 092 363 577

ESTET - CENTRUL DE CHIRURGIE PLASTICA SI ESTETICA

Dr. Eugen Turcu

Bucuresti - Str. Matei Basarab nr. 85, sector 3
Telefon: (01) 320 43 37; 092 527 140

FIX CLINIQUE

Dr. Elena Marincea

Bucuresti - Bd. Bucurestii Noi nr. 64, sector 1
Telefon: (01) 667 23 30; 092 529 728; Telefon/fax: (01)667 23 80

MEDESTHETIC S.R.L. - TRATAMENT ESTETIC NECHIRURGICAL

Bucuresti - Str. Teiul Doamnei nr. 8
Telefon/fax: (01) 242 67 58; 092 246 570

MEDSANA MEDICAL CENTER

Bucuresti
Telefon: (01) 410 09 55

"OFTAPR0'' - CLINICA DE CHIRURGIE ESTETICA

Bucuresti - Bd. Pache Protopopescu nr. 56
Telefon: (01) 25 25 201; 092 331 300

"SILHOUETTE'' - CHIRURGIE PLASTICA SI ESTETICA

Dr. Vālcu Marek

Bucuresti - Str. Mihai Eminescu nr. 36, et. 3, sector 1
Telefon: (01) 688.39.70; 092 651 965

BROL MEDICAL CENTER

Prof. Dr. Tiberiu Bratu

Timisoara - Str. Mehadia nr. 15
Telefon/fax: (056) 22 10 09

Bucuresti - Telefon: 092 356 238
E-mail: brol@xnet.ro
Webpage: www.brol.ro

CLINICA DR. TOMA T. MUGEA

CIuj-Napoca - Str. Pascaly nr. 7
Telefon: (064) 14 14 90; (064) 41 44 32; 092 705 405
Webpage: www.medestet.ro

CLINICA MEDICAL SERVICE

Dr. Constantin Stan

Bacau - Str. 9 Mai nr. 32
Telefon: (034) 17 12 02; (034) 17 65 85; 092 567 689
E-mail: office@cms.ro


ADRESE FARMACII

FARMACII DIN BUCURESTI

BAYER:

Str. Semicercului nr. 12; Tel. 2308008, 2308013, Fax 2308009

BEAUFOUR IPSEN:

Aleea Alexandru nr. 8; Tel. 2311382, Fax 2311323

BERLIN CHEMIE:

Str. Dionisie Lupu nr. 58; Tel/fax 2115951

BOIRON RO S.R.L.:

Bd. Mircea Voda nr.44, Bl. M17; Tel. 3201302, 3201306 Fax 3206102

DAR AL DAWA PHARMA:

Bd. Unirii nr 1, bl D15, ap. 112; Tel. 3227900, Fax 3211394

GEDEON RICHTER:

Str. Calotesti nr.1; Tel. 3223495 Fax. 3200897; richter@mb.roknet.ro

GLAXO WELLCOME:

Hotel Bucuresti, Str. Luterana nr. 2-4; Tel. 3111285 Fax 3158586

HOFFMANN LA ROCHE LTD:

Str. Justinian nr. 11; Tel. 2123765. Fax 2113770

JANSSEN CILAG:

Bd. Gh. Marinescu nr. 41; Tel/fax 2225659; 2226258

KNOLL:

Str. Constantin Sandu Aldea nr. 37; Tel. 2115013; Fax 2113757

LES LABORATOIRES SERVIER:

IBC Modern, Bd. Carol nr.34-36; Tel 2507387 Fax3122039

EWOFARMA:

Str. Grigore Alexandrescu nr. 108A; Tel. 21168.39, Fax 3371191

PFIZER:

Bd Poligrafiei nr.3; Tel. 2241830, 2242858

PHARMACIA & UPJOHN:

Str. Luterana nr 2-4; Tel. 3113335, Fax 3120680

SCHERING AG:

Hotel Modern, Bd. Carol I nr. 34-36; Tel. 2508850; 2505110

SCHERING PLOUGH:

Str. Luterana 2-4; Tel. 3100916, Fax 3101338

SMITH KLINE BEECHAM:

Str. Cpt. Vijelie nr. 4; Tel. 4111899; Fax 4103965

YAMANOUCHI EUROPE:

Bd.Iancu de Hunedoara nr.6, bl.H4, et 2, ap. 9; Tel310 07 92 Fax 3100793

BIOFARM SA:

Str. Logofat Tautu nr. 99

SINDAN SRL:

Bd. Ion Mihalache nr. 11

FARMACII DIN TARA

ANTIBIOTICA SA:

Str. Valea Lupului 1, Iasi

ARMEDICA SA:

Str. Cuza Voda nr. 99-105, Targu Mures

EUROPHARM SA:

Str. Poienelor nr. 5, Brasov

 


REPREZENTANTE MEDICALE IN ROMANIA

ARMEDICA S.A.

Str. Cuza Voda nr. 99-105 Tārgu Mures;
Telefon: (065) 16 88 75; fax: (065) 16 82 97

BAYER S.R.L. (BAYER AG)

Str. Argentina nr. 5, Bucuresti 71206;
Telefon: 231 67 44; fax: 231 67 45
E-mail: consumercare.ro@baver-ag.cie
Webpage: www.bayer.com; www.aspirin.com; www.consumercare.bayer.com

BEAUFOUR IPSEN

Aleea Alexandru nr. 8, sector 1, Bucuresti;
Telefon: 231 13 82; fax: 231 13 23

BERLIN - CHEMIE

Str. Gheorghe Lazar nr. 2;
Telefon: 638 44 36

BOIRON RO S.R.L.

Bd. Mircea Voda 44, bI. M 17, Bucuresti;
Telefon: 320 13 02; 320 13 06; fax: 320 61 02

DAR AL DAWA PHARMA

Bd. Unirii nr. 1, bloc D15, ap. 112, Bucuresti;
Telefon: 322 79 00; fax: 321 13 94

GEDEON RICHTER

Str. Calotesti nr. 1, Bucuresti;
Telefon: 320 00 32

JANSSEN - ClLAG

Bd. Prof. Gh. Marinescu nr. 41, sector 5, Bucuresti;
Telefon/fax: 410 83 58; 410 83 71

KNOLL AG

Str. Constantin Sandu Aldea nr. 37, Bucuresti;
Telefon: 211 50 13

LEK

Bd. Unirii nr. 10, Bucuresti;
Telefon: 335 54 97

LEO PHARMACEUTICALS PRODUCTS

Bd. Unirii nr. 75, ap. 81, Bucuresti;
Telefon: 327 54 54; fax: 322 72 41

PHARMACIA & UPJOHN

Str. Luterana nr. 2-4, Bucuresti;
Telefon: 311 33 35; fax: 312 06 80

PFIZER

Bd. Poligrafiei nr. 3, sector 1, Bucuresti;
Telefon: 224 18 30; fax: 224 30 31

RHONE- POULENC ROUMANIE

Str. Maltopol nr. 16, Bucuresti;
Telefon: 310 16 78

F. HOFFMANN LA ROCHE Ltd

Str. Justinian nr. 11, Bucuresti 72117;
Telefon: 212 37 65; 212 37 66; fax: 212 37 70

SCHERING AG

Calea Victoriei 155, bI. D1, tr. 6, et. 5, Bucuresti;
Telefon: 310 49 18; fax: 310 49 22
E-mail: office@schering-ag.ro; Webpage: www.schering.ro

SCHERING PLOUGH CENTRAL EAST AG

Str. Luterana nr. 2-4, bI. D2, et. 5, ap. 13-15, Bucuresti;
Telefon: 310 09 16

SICOMED S.A.

Bd. Theodor Pallady nr. 50, Bucuresti;
Telefon: 345 19 57

SMITHKLINE-BEECHAM S.R.L.

Str. Capitan Vijelie nr. 4, Bucuresti;
Telefon: 411 55 00

YAMANOUCHI EUROPE B.V.

Bd. Eroilor Sanitari nr. 16, Bucuresti;
Tel.: 310 21 72;
E-mail: office@yamanouchi.ro


ADRESE DIVERSE

ASOCIATIA MEDICALA ROMANA

Str. Ionel Perlea nr. 10, sect. 1, Bucuresti
Presedinte: Acad. Prof. Dr. Valeriu Popescu

SOCIETATEA ROMANA DE CHIRURGIE PLASTICA SI ESTETICA (afiliata A.M.R.)

Spitalul Clinic de Urgenta "Bagdasar-Arseni" - Sectia Chirurgie plastica si arsuri
Sos. Berceni nr. 10-12, Bucuresti, 75622
Presedinte: Dr. Ioan Petre Florescu
Tel.: 499.05.02/1900; 499.05.14

SOCIETATEA ROMANA DE DERMATOLOGIE (afiliata A.M.R.)

Spitalul Clinic "Colentina" - Clinica Dermatologie
Sos. Stefan cel Mare nr. 19-21, Bucuresti
Presedinte: Prof. Dr. Dan Forsea
Tel.: 210. 52.80; Fax: 210.55.12

SRME (afiliata A.M.R.)

MUGEA

FIRME CARE VAND ECHIPAMENTE SI CONSUMABILE:

Firma
Produse comercializate
Telefon/Fax

VALMEDICA

Produse dermatocosmetice
LED - Franta

250.54.00
fax: 205.54.11

S.C. ROMGER MEDICAL S.R.L.

Breast, chest, head, neck and abdominal garments;
Girdles; implante mamare saline sau cu silicon firma MENTOR

314.62.10

RAFI INTERNATIONAL

Compression garments
Flex Support

322.71.21; 320.57.63
fax: 322.71.23

STERIL ROMANIA

Manusi examinare; seringi; bandaje elastice; bonete chirurgicale; masti chirurgicale; acoperitori pantofi; lame bisturiu; costume chirurgicale; fire de sutura

330.16.23; 330.16.63
fax: 330.60.85

SANTE INTERNATIONAL S.A.

Dezinfectante Henkel
Instrumentar medical
Aparatura medicala

Tel./fax: 252.04.01; 252.31.77; 252.55.43

FEFROM import export s.r.l.

Produse dezinfectante pentru : instrumentar, aparatura, suprafete, produse de PETERS laboratoire pharmaceutique, Franta
Ex.: Endosporine P concentrata; Instruzyme

410.25.57;
fax: 410.25.60

MITHOS

aparatura medicala

Catetere; sonde; tensiometre; pulsoximetre; instrumentar medical; ace chirurgicale sutura; lame bisturiu; etuve; aparatura de laborator; cutii sterilizare; manusi chirurgicale; masti de unica folosinta

410.82.63; 410.82.69;410.82.73
fax: 410.81.81

ADION

Mobilier pentru cabinete medicale; aparatura medicala; instrumentar medical; seringi unica folosinta; masti chirurgicale; manusi;

 

S.C. MEDIPHARM MEDICAL SRL

Halate chirurgicale; masti; manusi chirurgicale; dezinfectant miini; fire de sutura

224.33.96; 224.32.94
E-mail: MEDIPHARM@xnet.ro

S.C. Diagnostic Terapie Halcis Alergie S.R.L.

Plasturi epicutani

056/ 22.14.13;
fax: 056/ 22.14.13

Dräger Romania

Aparatura medicala

233.10.60
fax: 233.11.30

S.C. THREE FARM S.A.

Produse 3M: Transpore, Micropore, Durapore; cimpuri sterile; Steri-Strip; fire de sutura Davis&Geck: Surgilene, Dexon, Maxon

210.76.88
210.77.32

S.A.M.

Sterilizatoare, mobilier.....

(01) 334 60 78

DIPEX

Aparate de sterilizare; lumini sala operatie; aspiratoare medicale; consumabile

(01) 620 36 20